shtroodel כתב:תודה רונן,
סדרי גודל תוכל לציין?
כלומר מחיר של פאולהבר 3-4וואט עם גיר 1:30 ואנקודר אופטי 100CPR לעומת המקביל הזול שלו מתוצרת Hsiang Neng (ללא אנקודר).
אני מפרט את תשובתי האחרונה כדי שגם האחרים המכובדים לא פחות וגם לא פחות סקרנים יידעו מה השבתי לך.
shtroodel כתב:תודה על התגובה המהירה קודם כל, עכשיו לגביי שינויים ושיפורים אפשריים- קודם כל הייתי מעדיף שהקוטר של המנוע ושל הגיר יהיה זהה, הקוטר של האנקודר יכול להיות שונה בתנאי שהוא עדיין קטן מקוטר המנוע.
כתבת שאתה מחבר בין מנוע וגיר שהיחס בין המהירות המקסימלית שלהם הוא כמעט כפול. בפועל מן הסתם המנוע לא ירוץ כל כך מהר ולגיר לא ייקרה שום דבר אם הוא ירוץ במהירות של מעבר ל 4000 סל"ד אבל זה נראה לי תמוה שהגיר והמנוע לא מתואמים- יש צמדים יותר טובים מזה?
לגבי המהירות המקסימלית שתתקבל היא נמוכה משמעותית ממה שאנחנו מקבלים היום- 200 סל"ד, אין צורך ממשי במהירות כל כך גבוהה (מה גם שאנחנו יכולים לספק מתח עד 17 וולט אבל פשוט בד"כ לא מגיעים אליו אז בוחרים מנועי 12 וולט נומינלי) אבל כן הייתי רוצה משהו שיוכל לעמוד ב150 סל"ד ורצוי אפילו 180.
ציינת שימוש באנקודרים מגנטיים ולא אופטיים- מה המשמעויות הכלכליות של המעבר הזה?
ראיתי גם שבחלק מהאנקודרים המתח למנוע מגיע דרך אותו כבל ובחלק משני גידים נפרדים, החלק מאיזה זרם יש כזו חלוקה?
ונקודה אחרונה, ראיתי שקיימים גם גירים עם תמסורת 90 מעלות, יש עוד פרטים עליהם? הם מתחברים למנועים הרגילים של פאולהבר?
OK
אנסהלענות על הרוב..
לגבי מהירות המנוע והגיר שלא ממש מתאימים:
היצרן מעדיף שמהירות הכניסה תהיה לא יותר מ-4000 RPM
זה סוג של כיסוי תחת כדי שלא תתקצר תוחלת החיים של הגיר והוא-היצרן יצטרך לתקנו תוך שנה.
לכן בבדיקות שלהם ראו שמהירות זו שומרת על אורך חיים גבוה יותר ושחיקה נמוכה יותר של המיסב הכדורי.
אתה תוכל להשתמש בגיר במהירות כניסה 8000 אך תצטרך להכחיש שימוש במהירות זו במקרה של פניה לאחריות
אזיי תקבל גם את 200 ה-RPM שכל כך רצית.(ממילא אתה משתמש במהירות זו לפרקי זמן קצרים)
לגבי ההבדל הכספי בין אינקודר אופטי למגנטי כמעט ואין כזה הבדל.
לגבי מיקום כבל המתח בחלק מהאנקודרים נכון שהמתח יוצא ממקום זה או אחר.
פשוט עניין של נוחות ליצרן.
הכי בטוח שהמתח ייצא מהמנוע והאנקודר יקבלמתח נפרד ויחולל אותות נקיים ורחוקים מכל השפעה של רעשי המנוע.(ויש רעשים)
לגבי גירים 90 מעלות לפאולהבר: תשכח מזה... הם לא אוהבים את הרעיון למרות שלעיתים הם מסתכנים ויוצאים במוצר כלשהו עם גיר כזה ומיד מתחרטים והוא נעלם מהקטלוג
הגירים 90 מעלות שיש באתר שלי אינם מתחברים לפאוולהבר.
יש לי מנועים כולל גירים 90 מעלות אך ללא אינקודר.
אגב...
האם מנועים עם ציר אחורי להלבשת אינקודר חיצוני מעניינים אתכם או כל שילוב אחר הפותר עניין האינקודר?
אם כן פרטים בהמשך.
שבת שלום ותודה.
רונן.