shtroodel כתב:כעיקרון סוגי הגשר הכי יעילים הם מן הסתם אלה שאתה מכיר כלומר תלויים למיניהם וכדומה אבל הם לא בדיוק מתאימים למקרה שלך מכיוון שמדובר בקשים...
קודם כל אני מניח שאורך כל קש הוא 40 ס"מ ולא 40 מטר כפי שכתבת...
מעבר לזה היה עזר אם היית נותן עוד מגבלות או הנחיות שקיבלת כמו עם מה אתה מחבר קש אל קש או אם מותר להשתמש בחוטים למיניהם ושאר אפשרויות וירקות..
נצא מהנחה שכל מה שיש לך זה קשים ודבק כדי לחבר ביניהם...
אני הייתי מתחיל בשתי קורות מרכזיות שימוקמו במרחק של 15 ס"מ ויהוו את השלד של הגשר
הקורות האידיאליות למצב כזה הן קורת I כלומר מקסימום חומר למעלה ולמטה ומינימום תמיכה ביניהן וקורת T שאומרת באותו אופן שמקסימום חומר למעלה ומינימום למטה וביניהן...
זה משום שקש או כל חומר לצורך העניין עומד הרבה יותר טוב במתיחה מאשר בלחיצה.
אחרי שמיקמת שתי קורות כאלה אתה צריך לחבר תמוכות בין חלקן העליון והתחתון ובין הימנית לשמאלית...
כאן שוב מה שעובד בחים האמיתיים לאו דווקא יעבוד אצלך ולהיפך...
לכן אני הייתי הולך על תצורת גיאודטים כלומר אלכסונים כשלצורך העניין יש גיאודטים מקבילים מה שאומר שכל האלכסונים פונים לאותו צד עם רווחים בין אחד לשני, גיאודטים עוקבים כלומר כל אלכסון מנוגד בכיוונו לאלכסון הקודם לו ולאלכסון הבא וגיאודטים חופפים כלומר איקסים...
יש גם כל מה שתחשוב עליו ביניהם וגם כל אלכסון לא חייב להתחיל איפה שקודמו הסתיים או במרחקים קבועים...
מכאן פשוט תהיה יצירתי ותראה כמה קשים דורש כל מבנה וכמה הוא ייצא חזק אבל סתם מנסיון של עבודות כאלה של חוזק במבנה מה שאני משער שתגלה הוא ששיפוע האלכסון יילך ויקצין ככל שתתקרב לשולחן כלומר לנקודת המשען שלך ויישאף לאנך במרכז
בגלל שאנך לא נותן שום ייתרון במצב כזה תוותר על הקשים במרכז הגשר לטובת תמיכה צדית או פשוט לחיזוק נקודת המרכז שעליה תשב המסה...
רק לשם השוואה אני מכיר מישהו שבקורס כלשהו בדרך לתואר של הנדסה תעשייתית נדרש והצליח לבנות נדנדה שנבנתה כולה מנייר מחשב סטנדרטי כלומר a4 80 גר'/מ' ושהצליחה לשאת חצי קילו...
בהצלחה...
ד"א איפה אתה לומד ובמה הפרוייקט קשור לרובוטיקה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 7 אורחים