אור,
יש מקרים בהם מוסיפים 2 קבלים ל7805, יש קבל אחד, לרוב כשאני מפעיל מנוע אני לא שם בכלל, אמנם המנוע יוצר רעש בקו, אך הוא לא רגיש אליו. כל עוד מדובר במנוע DC/AC בסיסי.
המשפט השני שלך גם מבולבל כצת:
המנוע צורך הספקים דיי גדולים שתלויים מאוד ביחס להתנגדות על ציר המנוע. בגדול זו לא בעייה, הבעייה נוצרת כשיש שינוי פתאומי. כשהמנוע מתחיל ממנוחה, או אתה מעמיס עליו במקה, אז בפתאומיות הזרם הנצרך גדל, זה ועוד כמה תכונות של המנוע יוצרים קעשים, קפיצות קטנטנות של המתח. קבל אלקטרוליטי גדול עוזר מאוד להתגבר על הבעייה, אך לא מעלים אותה. אבל זה כלל לא קשור למייצב, לכן למייצב עצמו אין ממש מעגל, כל החיבור של המערכת, פה יכולים להיות כמה מעגלים שונים.
מבחינת המייצב לא ממש אכפת לו אם הצריכה תבוא מהמנוע שמועמס בפתאומיות ואם מהמנורה שתדליק, כל עוד אתה צורך עד 1A 7805 יודע לספק זאת.
שים לב שכל הנאמר מעלה מתייחס למנוע DC/AC בסיסי, סרוו שונה בהרבה!
במנוע סרוו יש מנוע DC רגיל, אך הוא פועל שונה בזכות הבקר שיש בו, אגב לדעתי הבקר יודע גם למנוע קפיצות מתח גדולות.
ברגע שהסרוו עומד במקום חופשי, המנוע בקושי זז כל כמה מיקרושניות לכיוון אחר, זה בגדול.
אבל ברגע שאתה מפעיל עומס על הסרוו, הוא עדיין נשאר ללא תזוזה, מה שאתה לא רואה, אך לפעמים שומע, מנוע הDC בזמן הזה זז, לא סיבוב שלם, אלה פולסים של מילישניות.
בגלל המצב הזה בגדול מבחינת צריכת הזרם סרוו ממש לא צפוי, אבל כמאט את כל התכונות השליליות מבטל המעגל החשמלי שנימצא בתוך כל סרוו, לכן לדעתי, ולא ממש בדקתי, אין מה לדאוג יותר מדיי למתח מיוצב יותר מדיי לסרוו.
בצעצועים הפשוטים, ובעצם ברוב המעגלים שמתוכננים טוב יש קבל בין הדקי המנוע, או קבל בין כל הדק לגוף המנוע, שוב כמו שסופר בהתחלה זאת על מנת לבטל את הרעשים למערכת הרדיו הרגישה.
ההספק לא נופל ולא זורם, הוא נצרך

NGEL, הסוללה לא סופגת את הקפיצות, הן עדיין קיימות, פשוט לסוללה לא מזיז מהן. ברגע שאתה צורך יותר זרם הסוללה תספק לך אותו אם היא מסוגלת, בידיוק כמו שיעשה הקבל.
ועוד דבר, נכון שיש אלפי סוגי סרווים שונים ומשונים, אך לפי מה שנרשם בודעה הכי ראשונה מדובר פה במיקרו סרוו, מנועים אלו ברובם הגדול רצים על 4.8 וולט, מקסימום 6 לדגמים הפשוטים, המנוע אולי ידע להתמודד עם 12 וולט לכמה שניות, אבל הבקר שלו, לא נראה לי.
מיכאל