חבר'ה, אני חושב שנוצר לנו פה סלט סוג אלף אלף!
ברשותכם, בואו נעשה מעט סדר.
קודם כל לשאלה של עמית:
עמית, כפי שמיכאל ציין, יש כמה דרכים להעביר את התנועה מהמנוע לציר הגלגלים,
אחת הדרכים היא להרכיב גלגל שיניים קטן על ציר המנוע וגלגל שיניים גדול יותר
על הציר של הגלגלים, בגלל ההבדל בקטרים, הגלגלים יסתובבו לאט יותר מציר המנוע
אבל עם יותר עוצמה. זהו פתרון פופולארי.
פתרון שני שגם הוא פופולארי זה לשים PULLEY קטן על ציר המנוע ואחד גדול יותר
על הציר של הגלגלים ולהשתמש בגומיה על מנת להעביר את התנועה.
וישנה כמובן גם תמסורת חילזונית(את זה ניתן לך לחפש ברשת לבד).
עוד שיטה שכדאי לך ללמוד זו תמסורת פריקציונית(גם חפש באינטרנט בנושא).
בקשר לבקר למנועי DC, חפש ברשת:
H-BRIDGE TUTORIAL
רכיב פופולארי מסוג זה הוא ה L298
בקשר למנועי סרוו, השימוש בהם יחסוך לך התעסקות עם בקר המנועים והמכניקה אבל
הם יקרים יותר כמובן.
בקשר להבדל בין בקרה לרובוטיקה,
מיכאל, מה שאמרת לא מדוייק.
תורת הבקרה היא חלק בלתי נפרד מרובוטיקה,
גם המיקרובקר משמש לבקרה (מכאן שמו), פשוט עם משתמשים במיקרובקר
אז אפשר לפתור את בעיות הבקרה בעזרת תוכנה להבדיל מהמקרה בו משתמשים בשערים
לוגיים שאז בעיות הבקרה נפתרות בעזרת חומרה.
כמובן שמיקרובקר עדיף ברוב המקרים בזכות הגמישות הרבה והקלות בה ניתן לתקן טעויות בקרה
כאשר משתמשים בפתרון תוכנתי.
אנדריי.